Наши опросы
Доверяете ли вы власти?
Да
Нет
Иногда
Лишь бы она не мешала
Не знаю

Результаты Архив
Статистика
Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru
Экспорт новостей

rss2.0

Возник вопрос по содержанию отчёта?

Задайте его! Персональный менеджер свяжется с Вами и поможет решить любую задачу

Найти исследование

Бесплатная аналитика

Russian womenswear market. Key trends in 2013. Forecast till 2015 (артикул: 18756 30010)

Дата выхода отчета: 3 Сентября 2013
География исследования: Россия
Период исследования: 2013
Количество страниц: 50
Язык отчета: Русский и Английский
Способ предоставления: электронный

Вы можете заказать данный отчёт в режиме on-line прямо сейчас, заполнив небольшую форму регистрации. Заказ отчёта не обязывает к его покупке. После получения заказа на отчёт с Вами свяжется наш менеджер.

Не нашли подходящее исследование?

Если данный отчёт Вам не подходит, Вы можете:

  • 1. Заказать обновление с уточнением структуры отчёта
  • 2. по Вашей теме
  • 3. по Вашей теме
  • Полное описание отчета

    In order to prepare the review “Russian womenswear market. Key trends in 2013. Forecast till 2015”, the experts of INFOline agency thoroughly studied and analyzed the current situation in consumer market, described the environment of CFA segments (clothes, footwear, apparel), appraised dynamics and indicated key trends in womenswear market.

    Fashion retail market remains one of the most attractive segments for development of contemporary retail formats in Russia thanks to the following characteristics:

    The apparel market grows by 8-10% per year significantly outpacing the retail trade in general showing the annual dynamics of 4-6%;

    Although open-air markets still account for 40% of womenswear sales, they are conceding their share to retail chains that are expanding quickly in the regions;

    There are preconditions for new retail openings. More than two thousand of modern shopping malls, with total area of more than 30 mln sq.m. have been built in Russia over the last decade.

    Effects of climate and specific mind-set make the Russians spend up to 10% of their income on apparel and footwear regardless of income level.

    It is worth mentioning that the INFOLine’s review “Russian womenswear market. Key trends in 2013. Forecast till 2015” also includes general analysis of Russian consumer market and household income and expenditure structure that comprises:

    1.The state of consumer market in Russia

    2.Household income and expenditure

    3.Monetary policy and consumer loans

    4.Breakdown of population by average income per capita

    5.Household consumption expenditure structure

    The review also covers current state of fashion retail in general, growth dynamics, volume of clothes, footwear and accessories market in 2005-2012 and forecast for 2013. Apart from that, the review includes the list of key retailers in clothes, footwear and sportswear market in Russia ranked by sales volume in 2009-2012.

    •The main part of review is devoted to womenswear segment accounting for about 60% of total sales. At the same time the womenswear is not only the largest segment but also the most mature one, saturated with players and characterized by tough competition. Growth dynamics and key trends in womenswear market in Russia, 2005-2012 and forecast till 2015 includes:

    1. Womenswear market: main trends in 2002-2015.

    2. Market structure by price segments.

    3. Market structure by retail channels.

    4. Product mix analysis. Product categories and dress codes.

    5. Customer segmentation in womenswear market. Cross-segmentation: age and income.

    6. Important aspects of consumer behavior in womenswear market.

    While preparing the review “Russian womenswear market. Key trends in 2013. Forecast till 2015”, the experts of INFOLine prepared the database of 100 key retailers operating in clothes and footwear market. The database includes valid contacts, number of stores and their regional distribution.

     

     

  • Подробное оглавление/содержание отчёта

    Introduction 3

     

    Issue 1. Consumer market, household income and expenditures structure  4

    1. The state of consumer market in Russia 4

    2. Household income and expenditures 5

    3. Monetary policy and consumer loans 7

    4. Breakdown of population by average income per capita 8

    5. Household consumption expenditure structure 12

     

    Issue 2. The current state of fashion retail 14

     

    Issue 3. Growth dynamics and key trends in womenswear market in Russia, 2005-2012 and forecast till 2015 18

    1. Womenswear market: main trends in 2002-2015 18

    2. Market structure by price segments 23

    2.1 Value price segment 23

    2.2 Middle price segment 25

    2.3 Premium and Luxury Price Segments 28

    3. Market structure by retail channels 32

    4. Product mix analysis. Product categories and dress codes 37

    5. Customer segmentation in the womenswear market. Cross-segmentation: age and income 40

    6. Important aspects of consumer behavior in the womenswear market 43

     

    Conclusion 45

     

     Issue 4. Russian retail chains of clothing (database of companies) 47

     Issue 5. Russian retail chains of shoe (database of companies) 55

     

     

  • Перечень приложений

    Перечень приложений к отчету; количество и названия таблиц, диаграмм, графиков:

    Major consumer market indicators in 2005-2013, % to corresponding period of the previous year 

    Dynamics of earnings and wages in 2000-2013, % to corresponding period of the previous year 

    Dynamics of nominal accrued salary and average income per capita in 2000 – 1Q2013 and forecast for 2013-2016, in thousand roubles.

    Structure of household money income by income sources in 2000-2013, %

    Structure of household expenditure in 2000-2013, %

    Retail deposits and loans in 2007-2013 in roubles and foreign currency, bln roubles.

    Breakdown of population by average income per capita, % of population.

    Breakdown of population by average income per capita, %

    Structure of household disposable income by Russian regions

    Retail trade structure by regions from January to June 2012, %

    Retail trade structure by regions from January to June 2013, %

    Changes in share of 69 regions (except for major 11) in retail trade in 2003-2013, %

    Regional structure of retail trade in Russia in 2003-2013, %

    Number of regions with positive dynamics of retail turnover to corresponding period of the previous year/

    Changes in household consumption expenditure structure, % to money income

    Structure of household consumption expenditure structure by average disposable income per capita, %

    Dynamics of apparel retail in Russia in 2005-2012 and forecast for 2013/

    Dynamics of apparel retail in Russia in 2005-2012 and forecast for 2013

    Dynamics of fashion product categories in 2012-2013

    Rating of major retailers in clothes, footwear and sportswear market in Russia ranked by revenue in 2009-2012, bln roubles, VAT excl. 

    Dynamics of womenswear market in 2005-2015, bln USD

    Market capacity of major regional markets in Russia, bln USD

    TOP-10 apparel brands globally

    Shares of price segments in womenswear market in Russia, 2012

    Shares of retail channels in womenswear market, 2012

    Online retail structure in Russia in 2012

    Customers are ready to spend on one item

    Structure of product mix womenswear, footwear and accessories in middle price segments by value in 2012

    Structure of product mix womenswear, footwear and accessories in middle price segments by unit in 2012

            Sales structure in the segment “Young women aged 16-25”in 2012, bln USD

    Sales structure in the segment “Young women aged 16-25”in 2012, bln USD

    Sales structure in the segment “Young women aged 26-35”in 2012, bln USD

    Sales structure in the segment “Young women aged 26-35”in 2012, bln USD

    Sales structure in the segment “Women aged 36-45”in 2012, bln USD

    Sales structure in the segment “Women aged 36-45”in 2012, bln USD

    Sales structure in the segment “Young women aged 46-55”in 2012, bln USD

    Sales structure in the segment “Young women aged 46-55”in 2012, bln USD

    Sales structure in the segment “Young women older than 55”in 2012, bln USD

     

Другие исследования по теме
Название исследования Цена, руб.
МАРКЕТИНГОВОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ РЫНКА РОЗНИЧНОЙ И ON-LINE ТОРГОВЛИ ОДЕЖДОЙ

Регион: Россия

Дата выхода: 20.04.17

25 000
Обзор рынка дизайнерской одежды мира. 2017 год

Регион: Мир

Дата выхода: 10.04.17

17 700
Маркетинговое исследование рынка верхней одежды и нижнего белья в России

Регион: Россия

Дата выхода: 13.03.17

315 000
Мужские рубашки: анализ потребительского спроса и мониторинг рынка. Ноябрь, 2016г.

Регион: Россия

Дата выхода: 13.01.17

24 900
Бюстгальтеры: анализ потребительского спроса и мониторинг рынка. Ноябрь, 2016г.

Регион: Россия

Дата выхода: 30.12.16

24 900
Актуальные исследования и бизнес-планы
  • Анализ рынка одежды (женской, мужской, детской) в России
    Цель исследования Охарактеризовать текущее состояние и перспективы развития рынка одежды (женской, мужской, детской) в России. Задачи исследования Определить объем, темпы роста и динамику развития российского рынка одежды (женской, мужской, детской). Определить объем и темпы роста производства одежды (женской, мужской, детской) в России. Определить объем импорта в Россию и экспорта из России одежды (женской, мужской, детской). Выделить и описать основные сегменты рынка одежды (женской, мужской, детской) в России. Составить прогноз развития рынка одежды (женской, мужской, детской) в России. Определить ключевые тенденции и перспективы развития рынка одежды (женской, мужской, детской) в России в ближайшие несколько лет. Определить ключевые факторы, определяющие текущее состояние и развитие рынка одежды (женской, мужской, детской) в России. Определить факторы, препятствующие росту рынка одежды (женской, мужской, детской) в России. Охарактеризовать потребительские свойства различных товарных групп одежды (женской, мужской, детской). Описать финансово-хозяйственную деятельность участников рынка одежды (женской, мужской, детской). Провести мониторинг цен и определить уровень цен на рынке одежды (женской, мужской, детской) в России. Объект исследования Рынок одежды (женской, мужской, дет…
  • Российский рынок женской одежды, маркетинговое исследование и анализ рынка
    ВВЕДЕНИЕ
    ХАРАКТЕРИСТИКА ИССЛЕДОВАНИЯ
    АНАЛИЗ РОССИЙСКОГО РЫНКА ЖЕНСКОЙ ОДЕЖДЫ
    ОБЩАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА РЫНКА ЖЕНСКОЙ ОДЕЖДЫ
    Понятие услуги
    Показатели социально-экономического развития
    Прогноз по показателям социально-экономического развития
    Описание отрасли
    Влияющие и смежные рынки
    Резюме по разделу
    СЕГМЕНТАЦИЯ РЫНКА ЖЕНСКОЙ ОДЕЖДЫ
    Сегментация рынка женской одежды по основным признакам
    Ценовая сегментация Рынка
    Сезонность на Рынке
    Резюме по разделу
    ОСНОВНЫЕ КОЛИЧЕСТВЕННЫЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ РЫНКА ЖЕНСКОЙ ОДЕЖДЫ
    Объем производства
    Объем импорта
    Объем и темпы роста Рынка
    Резюме по разделу
    КОНКУРЕНТНЫЙ АНАЛИЗ РЫНКА ЖЕНСКОЙ ОДЕЖДЫ
    Уровень конкуренции, параметры конкуренции
    Описание профилей крупнейших игроков Рынка
    Компания Inditex (Zara)
    Компания Gap
    Компания Hennes&Mauritz (H&M)
    Компания Limited Brands
    Компания Fast Retailing (Uniqlo)
    Компания Sela
    Компания OGGI (oodji)
    Компания GloriaJeans&GeeJay
    Компания Incit
    Компания Savage
    Резюме по разделу
    КАНАЛЫ ПРОДАЖ НА РЫНКЕ ЖЕНСКОЙ ОДЕЖДЫ
    Особенности сбытовой политики на Рынке
    Дистрибуция на рынке
    Оптовый сегмент Рынка
    Розничный сегмент Рынка
  • Интернет-торговля одеждой в России. Ноябрь, 2015г.
    Исследование российского рынка интернет-торговли одеждой в России включает подробный анализ текущей ситуации на рынке электронной и интернет-торговли: объем, динамика, распределение сегментов. Женская, мужская и детская одежда – это одни из самых популярных категорий интернет-покупок: в структуре продажи через Интернет материальных товаров эта категория занимает вторую строчку по популярности – на нее приходится чуть больше 15%. В отчете рассмотрены такие характеристики рынка интернет-торговли одеждой, как стоимостной объем рынка, количество покупателей, структура способов покупок, размер среднего чека и многое другое. Также исследование содержит информацию о популярности тематических поисковых запросов («интернет-магазин одежды», «купить одежду» и др.) в Google и Яндекс. В ноябре 2015 года специалистами компании «AnalyticResearchGroup» были проанализированы параметры и показатели деятельности ведущих российских интернет-магазинов, занимающихся продажей одежды. В перечень ресурсов для анализа вошли топ-10 магазинов по объему онлайн-продаж за первое полугодие 2015 года, отмеченных в рейтинге «Data Insight» и «Ruward»: «Wildberries». «Lamoda». «Bonprix». «La Redoute&raq…
Навигация по разделу
  • Все отрасли
Мы в твиттере
Календарь новостей
п в с ч п с в
 
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
     
<< Август 2017 >>

Наши Опросы
С кем должна Россия более всего стремиться к дружбе?
С США
С Евросоюзом
С Украиной
С другими странами СНГ
Со странами Востока

Результаты Архив

Страница сгенерирована за 2.445 сек..